The Pomegranate Club

For the armchair libertine



torsdag 29 januari 2009

Bokkollo!

Imorgon är det dags! Det känns lite som kvällen innan en skolresa i mellanstadiet. Stor förväntan och viss nervositet. Jag tror att det kommer att bli hur trevligt som helst, men det vore ju lögn och påstå att jag är de stora sällskapens mästare. Om man säger så. Nu har jag i alla fall bestämt vilka böcker som får följa med: The Forgotten Garden av Kate Morton och Affinity Bridge av George Mann. Den förstnämda tror jag är perfekt läsning framför brasan i herrgårdsbiblioteket. Den senare är egentligen lillasysters, men jag kanske lägger beslag på den eftersom hon tänker ägna sig åt Ursula K. LeGuins Changing Planes. Jag tänker inte ta med mig mer än så eftersom jag har höga förväntningar på den goodiebag med böcker (yay!) som vi kommer att få vid ankomsten till Ulvhäll. Au revoir, lieblings!

Inga kommentarer: