The Pomegranate Club

For the armchair libertine



lördag 3 januari 2009

Litterära nyårslöften

Ett av syftena med att börja blogga så här typ fem år efter alla andra var att jag ville få koll på vilka böcker jag läst, och vad jag tyckt om dem. Varför inte redovisa det snyggt och prydligt i en bokblogg? Det har ju gått sådär. Visst har jag läst en del böcker och köpt ännu fler, men så mycket redovisad läsning har det inte blivit. Där finns ett förbättringsområde, som vi säger på min myndighet. Bokliga nyårslöften för 2009:

1. Notera alla böcker jag läst och mina åsikter om dem. Förslagsvis här.

2. Låna fler och köp färre. Eller...nääe... Låna fler. Punkt.


Jag vill inte gå så långt som att säga att det är ett löfte, men jag har som målsättning att läsa fler svenska författare i år. Och fler grafiska romaner. Låt 2009 bli året då jag vårdar min inre nörd!

Inga kommentarer: