The Pomegranate Club

For the armchair libertine



onsdag 3 december 2008

Litterära thrillers från CDON

Som jag brukar sucka och svära över leveranstiderna hos Bokus och Adlibris. Har man någonsin fått en leverans därifrån inom de utlovade 2-5 dagarna? För ett par veckor sedan fick jag ett erbjudande om 50 kronors rabatt på CDON. Jag vet att de säljer böcker också, men har nog bara köpt film därifrån tidigare. Nu passade jag på att beställa lite böcker, och döm om min förvåning: De håller inte bara samma låga priser som de två internetbokhandlarna ovan, de levererar böckerna inom två dagar! Okej, de har inte tillnärmelsevis lika stort utbud, men om man som jag är grymt otålig när det gäller bokleveranser kan jag varmt rekommendera dem. Min ena beställning innehöll följande:

Danteklubben av Matthew Pearl. En seriemördare i Boston på 1860-talet mördar folk med inspiration från Den gudomliga komedien. Jag har läst halva på engelska men körde fast. Nu tar jag en genväg med hjälp av den svenska översättningen.
The Poe Shadow av samme författare. Mystiska omständigheter kring Edgar Allan Poes död, en litterär deckare i samma anda som Danteklubben, antar jag.
The Dante Trap, en seriemördare i Venedig på 1750-talet mördar folk med inspiration från Den gudomliga komedien. Loves it!
The Book of Air and Shadows. Ett hittills oupptäckt Shakespearemanuskript dyker upp vilket innebär fara för livet och en litterär katt-och-råttalek för bokens hjälte.

Aaah, ser framemot långläsning med glögg och lussekatter framför brasan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Klimathotet my ass, I say. Så länge det går fyra veckor snabbare att få böcker levererade i flygsäck från Amazon, som enligt stämplarna verkar ha mellanlandat i hela mellanvästern. Än från Bokus lager i typ Täby.