The Pomegranate Club

For the armchair libertine



söndag 13 september 2009

Minns i september...

...den sköna december. Jo, jag inser att det är tre månader kvar till jul, men det gäller att vara ute i god tid när man ska förbereda säsongsläsningen. I år tänker jag komplettera min vanliga julläsning med Tragedi på en lantkyrkogård och Hercule Poirots jul. Jag beställde dem nyss från Bodafors Antikvariat tillsammans med A S Byatts Fjärilar och Änglar, inte för att jag minns någon julstämning i den, men Inky fingers påminde om hur bra den är.

Sedan var jag bara tvungen att klicka hem en deckare av den för mig okände Cyril Hare. Hur kan man motstå denna titel: Döden blåser klarinett.

3 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Oh, vad mysigt, ikväll blir det Poirot på Dvd för mig, varje tisdag har jag Poirot-kväll för tillfället.:-)

Pomegranate sa...

Poirotkväll...det låter väldigt trevligt! Jag såg Döden på Nilen häromdagen på tv med David Suchet, men jag föredrar nog Peter Ustinov-versionen trots att den skiljer sig rejält från boken.

Bokomaten.. sa...

Oooohhhh...döden på Nilen har jag sett båda versionerna av, föredrar också Peter Ustinov. Läste boken också för första gången förrförra julen när vi tog en kryssning på Nilen.;-) Snacka metakänsla!