The Pomegranate Club

For the armchair libertine



lördag 28 november 2009

Läskoma

Jaha, så har man då lite trevande tagit klivet in i det tjugoförsta århundradet. Jag är just nu helt uppslukad av Audrey Niffeneggers Her Fearful Symmetry. Nu saknar den ju inte helt viktorianska tidsmarkörer; Highgate Cemetery, detta viktorianska juvelsmycke, spelar en av huvudrollerna i romanen. Men jag måste erkänna att jag erfar en känsla av...fräschör när jag nu läser en bok som utspelar sig på den här sidan 2000. Vem vet, jag kanske provar det igen. Hur som helst, jag skrev om Her Fearful Symmetry här, och ja, den lever alltså upp till alla förväntningar. Trots två tidigare besök på Highgate vill jag dit igen, det kommer att bli en helt ny upplevelse nu. Jag har drygt 200 sidor kvar, återkommer när jag är klar. See you on the next side.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fatta jag fick en londonweekend i fölsedagspresent av lammköttet här hemma, älska när någon förstår att ge en vad man verkligen BEHÖVER och FÖRTJÄNAR för en gångs skull. Då blir det highgatepalooza, burberryoutlet och så stalking av Tyler Brûlé resten av tiden.

Pomegranate sa...

När jag återfått målföret och slutat darra av avund kanske jag klämmer fram ett grattis. Kanske.