The Pomegranate Club

For the armchair libertine



måndag 3 november 2008

Delusions of grandeur

Jag har funderat ett tag på att börja föra någon slags dagbok över mitt läsande. Inspirerad av alla intressanta bokbloggar jag hittat de senaste veckorna beslöt jag mig därför för att skapa Pomegranateklubben. Från början tänkt som en högst privat och anspråkslös bokblogg. Det dröjde dock inte länge förrän jag låg i sängen om kvällarna och smidde storslagna planer på något mycket större än så. En tummelplats, inte bara för mig och mina böcker, utan för alla mina intressen. Här ska det gås loss på allt som jag älskar: Viktoriana och Vintage erotica! Kupletter och Korsetter! Bokblogg, bah! Snarare en kulturell salong! En träffpunkt för alla retrosexuella där det för alltid är 1895! Eller kanske 1784... Eller 1922... Hur som helst, en jädra tjusig blogg kommer det att bli! Jag tänker mig art déco-stil...Eller nej, art noveau...med liljor som liksom slingrar sig kring vad det nu heter där uppe där titeln står...

Well.

Förhoppningarna om att göra norra Europa snyggaste blogg grusades dock ganska omgående på grund av mitt tekniska (o)kunnande. Och eftersom jag inte har mycket till vare sig socialt eller kulturellt nätverk är jag tillbaka där jag började: En högst privat och anspåkslös blogg. Att JAG fortfarande är vare sig anspråklös eller opretentiös är en helt annan sak. Nåväl. Here goes.

1 kommentar:

Unknown sa...

Och SOM vi andra sekelskifteslängtare väntat på Pomegranates intåg i bloggosfairen! Gertrude Stein skälver av lycka i en kanske inte så avlägsen grav.