The Pomegranate Club

For the armchair libertine



onsdag 10 februari 2010

La Nilsson! Die Leander! Lennart Swahn!

Hittade detta på svtplay: Lennart Swahn intervjuar Birgit och Zarah 1977. Klippet är 13 minuter, men intervjun tydligen en hel timme. Synd att man inte kan se hela programmet, jag skulle kunna se och höra dessa ladies munhuggas med varandra och Svanen hur länge som helst. Att det är två slagfärdiga damer i studion framgår med all önskvärd tydlighet:

Swahn: Livet har inte varit så roligt alla gånger. Ni har tänkt ta livet av er sammanlagt fyra gånger. Zarah tre gånger och Birgit en gång.
Zarah: Hon är inte så gammal som jag än...

4 kommentarer:

Inkling sa...

Underbar trio. Jag är verkligen förtjust i La Nilsson. Vilken dam! Vilket liv!

Pomegranate sa...

Ja, vilken dam. Det är lätt att glömma bort hur otroligt stor hon var. När jag var liten visste minsta barnunge vem hon var, och kunde härma hennes sätt att prata också. Och det utan att hon hade varit med i melodifestivalen. (väl?)

Inkling sa...

Ha ha, nej hon har aldrig varit med i melodifestivalen. det kan jag gå ed på. Det gjorde inte seriösa artister på den tiden... (nu finns inga sådana kvar.)

snowflake sa...

Är helt bedårad av detta klipp, tack!